יעלון: "אשוב להתמודד על ההנהגה" • נתניהו: "מצטער"

    "עבדתי בהרמוניה עם ראש הממשלה במשך תקופה ארוכה - בוודאי במהלך תקופת צוק איתן ועל כך אני מודה לו. אך לצערי הרב מצאתי עצמי במחלוקות קשות עם ראש הממשלה, כמה שרים וחברי כנסת"
    איתי גדסי 1 Comment on יעלון: "אשוב להתמודד על ההנהגה" • נתניהו: "מצטער"

    שר הביטחון משה (בוגי) יעלון טלטל היום את המערכת הפוליטית כולה לאחר שהודיע במפתיע על פרישתו מהממשלה ומהכנסת • כמה שעות לאחר מכן, הוא כינס מסיבת עיתונאים בקריה בתל אביב שם מסר את הצהרתו הרשמית

    שר הביטחון לשעבר, בוגי יעלון צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
    "עבדתי בהרמוניה עם ראש הממשלה במשך תקופה ארוכה - בוודאי במהלך תקופת צוק איתן ועל כך אני מודה לו. אך לצערי הרב מצאתי עצמי במחלוקות קשות עם ראש הממשלה, כמה שרים וחברי כנסת"
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לפני שעה קלה (שישי) התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו להתפטרותו של שר הביטחון משה (בוגי) יעלון מהכנסת ומהממשלה ואמר כי "אני מצטער על החלטתו של בוגי יעלון. אני חושב שהוא היה צריך להמשיך להיות שותף מלא בהנהגת המדינה בתפקיד שר החוץ. אני מבקש להודות לו על שנות שירותו בצה"ל ובמערכת הביטחון. אני מעריך מאוד את שיתוף הפעולה בינינו, לילות כימים, למען ביטחון ישראל – כולל במבצע צוק איתן".

    נתניהו התייחס להרחבת הקואליציה ואמר כי "השינוי בחלוקת התיקים לא נבע ממשבר אמון ביננו, הוא נבע מן הצורך להרחיב את הממשלה, וזאת כדי להביא יציבות למדינת ישראל מול אתגרים גדולים שלפניה. אני מניח שאם בוגי יעלון לא היה מתבקש לעזוב את משרד הביטחון ולעבור למשרד החוץ, לא היה מתפתח מה שהוא קורא משבר האמון ביננו – והוא לא היה מתפטר".

    כזכור, יעלון טלטל היום את המערכת הפוליטית כולה לאחר שהודיע במפתיע על פרישתו מהממשלה ומהכנסת. כמה שעות לאחר מכן, הוא כינס מסיבת עיתונאים בקריה בתל אביב שם מסר את הצהרתו הרשמית.

    "הבוקר הודעתי לרה"מ כי אני מתפטר מהממשלה ומהכנסת ונוטל פסק זמן מהחיים הפוליטיים, אין לי כוונה לעזוב את החיים הציבוריים והפוליטיים במדינה. בדעתי לשוב ולהתמודד על ההנהגה הלאומית של ישראל".

    "הצטרפתי לחיים הפוליטיים מתוך שליחות כדי לפעול לטובת מדינת ישראל ובעיקר לביצור ביטחונה. בכל מעשיי והחלטותיי ראיתי לנגד עיניי את ביטחון ישראל ואזרחיה וטובת המדינה עמדה מעל לכל שיקול אחר. כך בנושאים הביטחוניים והמקצועיים וכך בנושאים הערכיים ושלטון החוק. בכל תפקידיי, גם בהיותי במדים וגם כשר, ראיתי שליחות ולא הייתי מוכן להקריב צרכים לאומיים ואת ביטחונם של אזרחי ישראל לטובת שיקולים פוליטיים".

    על נתניהו אמר יעלון כי "עבדתי בהרמוניה עם ראש הממשלה במשך תקופה ארוכה – בוודאי במהלך תקופת צוק איתן ועל כך אני מודה לו. אך לצערי הרב מצאתי עצמי במחלוקות קשות עם ראש הממשלה, כמה שרים וחברי כנסת. נאבקתי בכל כוחי בתופעות של הקצנה ואלימות בחברה הישראלית שמחלחלות גם לצה"ל ופוגעות בו. עלינו לא להסכים לשיח חסר אחריות. אינני מתחרט כהוא זה על עמדותיי המקצועיות ואני שלם עם דרכי ולא אסטה ממנה".

    "ככלל, החברה הישראלית היא חברה בריאה, הרוב השפוי חותר למדינה יהודית ליברלית ודמוקרטית. מדינה המקבלת כל אדם הוא אדם דת, גזע, מין או מוצא עדתי, מדינה סבלנית וסובלנית לחלשים. לצערי הרב, על הליכוד והמדינה השתלטו גורמים קיצוניים שמטלטלים את הבית ומאיימים לפגוע ביושביו. זו לא תנועת הליכוד שהצטרפתי אליה ומן הראוי שהרוב המכריע של מצביעי הליכוד יבין את עומק השבר", הוסיף שר הביטחון המתפטר.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      תהילה:לא הבנתי הוא עוזב או לא
      הלוואי וישאר היה לו יחס טוב כלפינו החרדים
      אם הוא עוזב במקומו יהיה את ליברמן????